08 January 2012

Saya dah bawak kete kat jalan raye heeho

Bismillahirrahmanirrahim,




HELLO people :D
Semalam kann, i nak ceghita ni. You dengar lah. Jangan buat tak tau dengan i tau. Okay, ini memang minah senget HEHE. Semalam kann i, Nor Lina telah mendapat Lesen L. Yeeehaa! Excited! Ekeleh, tu pun nak excited sampai tak ingat dunia ke? Macam mana aku tak excited, sepanjang 17 tahun hidup tak pernah pun reti tukar gear and sekarang dah dapat lesen L. Awesome man  >.<


Tapi, tak boleh nak bangga sangat ni. Kene dapat P baru lah boleh tinggikan hidung :D


So, semalam lepas amik lesen terus belajar drive dengan cikgu. Hmm dapat cikgu lain lah pulak. Aku tak tau name dia but lets called him Cikgu Botak. Sebab ape? Sebak kepale dia licin HAHA Gurau :D
Lepas dah dapat nombor giliran terus duduk tunggu giliran. Sumpah aku ngantuk gila mase tu sebab malam tu aku tidur pukul 2. Ni semua Abang Youtube punye pasal lah. I lap you Youtube :*  Tangan aku agak sejuk sebab akak kaunter tu cakap kene drive kat luar. Tup tup lebih kurang 2jam lepas tu, Cikgu Botak panggil nombor aku.


CB: Nor Lina.
NL: Ye saye.
CB: Pernah bawak kete kat jalan raye?
NL: Tak pernah cikgu.
CB: Awak boleh tak  bawak kete kat jalan raye
NL: *sengih* Entah lah.
CB: Awak jangan. Saya dah kawin nanti kalau accident macam mane? Awak boleh tak?
NL: *muke tak yakin* Boleh boleh.


Then, pembelajaran aku pun bermula. HAHA Aku rasa okay lah mase bawak kete kat jalan raye tu. Dapat jugak merasa bawak kete sampai gear 4, selama ni sampai gear 2 je. Alhamdulillah :)
Lepas dah round 2kali, practice naik bukit dengan parking pulak. Time ni memang banyak buat silap. CB siap cakap "Ayang oi, rosak kete abang kau kejekan" . Tetibe ayang dengan abang kan ==


**
Semenjak dua menjak ni kan. Aku asyik termimpi kan someone. Someone yang dah beberapa minggu aku tak contact. Kan lebih manis kalau lelaki yang text dulu. Ye, aku kuno dan ketinggalan zaman :)


HAHA take a good care of yourself people. Kepada budak-budak sekolah, selamat belajar. Byeeee :D