09 November 2010

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim,

ajal dan maut, jodoh, perpisahan dan pertemuan semua di tangan Allah . kita, hamba-nya langsung tak ada hak nak halang . kuasa sehebat superman ke, batman ke, spiderman ke, semuanya tak akan dapat halang semua ketentuan tu. ha, sedarlah, kau tak ada kuasa langsung .

kalau lah ditakdirkan hari itu merupakan ajal kau (pergh, aku cuak dah ni =,=), walau dengan sedaya upaya kau nak elak, maut tetap akan datang menjemput kau . mungkin dalam cara yang berbeza . hanya Dia je yang tau .

jodoh ? kau percaya ke yang pakwe segala kau punya jantung hati kau segala tu jodoh korang ? kita tak tahu apa yang dirancang oleh Dia untuk kita. berjanji akan jadi milik antara satu sama lain, tapi at the end, janji melebur hancur luluh . kau dapat apa ? hati yang dah berkecai dan apa yang kau mampu cakap : 'dia bukan jodoh aku, nak buat macam mana ?' , 'jodoh kiteorang tak panjang' :)

setiap pertemuan pasti ada perpisahan. siapa cakap dia tak pernah alami perpisahan ? muke cipan je tipu . kau sayangkan sesuatu dan teramat sayang, tapi tetiba dia hilang or tinggalkan kau . kau rasa sedih, macam dunia ni tak adil . tapi kau kene faham, Dia tak akan mengambil sesuatu tanpa menggatikan yang baru,yang pastinya lagi baik dari yang dulu . mana tau kau dapat pakwe yang lagi hensem ke ? HAHA =,="



ya, rahsia Dia tiada siapa yang tahu :)
dan aku pun rasa kengkadang dunia ni tak adil sebab banyak orang yang aku sayang pergi tinggalkan aku tapi, bila difikirkan balik baru aku sedar. tu semua kesalahan aku. aku yang membuatkan mereka pergi 


:)