28 December 2011

Pengalaman pertama HIHI

Bissmillahirrahmanirrahim,



HELLO guys! Dah lama tak update kan? HIHI bukan tak nak update tapi tak ada story yang nak ditaipkan. Ececeh. Macam ni hidup budak lepas SPM, lifeless :O


Semua orang ada pengalaman pertama kan? Especially, bila kita buat perkara yang kita tak pernah buat. Sejak aku secara rasminya jadi budak lepasan SPM a.k.a penganggur terhormat, banyak pengalaman yang aku dapat. Yang paling tak lupa bila pergi belajar memandu HIHI


Pengalaman pertama driving? Okay, kecut sangat. Dah lah takde experience, cara nak tukar gear pun aku tak tau. Confirm lah kecut kan. Mana tau tetiba je melompat kereta yang aku bawak ==  . Tak pasal-pasal kene bercamping dekat hospital  brrr. Masa first time drive, aku bernasib baik lah kot sebab dapat cikgu yang baik. Bile aku tersalah step dia cakap "Norlina, awak salah ni. Kan saya dah ajar tadi, dah lupe?" dan bile dia macam dah geram dengan aku, "Norlina, saya tak ajar awak ke? Sebelum berhenti bla bla bla.." . HAHA baik kan? Tak ada pun tinggi kan suara, tapi macam terasa lah sikit bila dia tegur. Takpe Norlyn, itu lah adat berlajar :)


First time belajar memandu, cikgu aku just tunjukkan cara nak masuk gear, cara nak berhenti, kawal stereng. Masa tuh, mulut aku "oh, ahh, macam tu, emm " macam tu je. Nervous punya pasal. Memula dia yang bawak, then bila time aku nak bawak, time nak jalan je tetiba kereta mati. Okay, tak malu+panik pulak aku kan ==  . Lepas tu time nak berhenti pun tetiba je kereta aku mati. Ni semua gara-gara cepat/lambat tekan clutch. Lepas tu lelama tu, aku berjaya tak mati kan kereta bila berhenti/nak jalan. Pandai tak? *tinggi-tinggi kan hidung* :DD


Second time belajar memandu, cikgu aku ajar naik bukit. Ini yang paling aku takut. Kang tak pasal-pasal mase tengah naik bukit terus terundur ke belakang Fuuuu takut ==  . And, guess what? When my first try naik bukit, memang terundur ke belakang pun kereta yang aku bawak. Terus mengucap aku, nasib baik aku tengah gelabah sempat tekan brek. And cikgu aku just cakap "Norlina, jgn cemas. Awak kene yakin," KEKEKE baik kan? And untuk kali ketiga, yeah mission accomplished!


Esok ada lagi 1jam sebelum dpt L. Weeee *^-^*

 Yea!!


Okay byeee :)