28 November 2010

dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim,

dalam hidup ini mesti kita kena buat pilihan kan ?  diberi dua options dan kene pilih salah satu, memang kau fikir tujuh hari tujuh malam nak buat keputusan kan ? punya lah bersungguh-sungguh nak pilih mana yang tepat . yela, siapa nak pisang berbuah dua kali weh . tapi akhirnya kalau tersalah pilih ? menyesal tak ingat dunia,menyesal tak fikir-fikir dua kali . lumrah weh kalau manusia salah buat kaputusan . aku pun pernah . senyum .

 dude,kau nak makan ice cream perisa ape ? :D

kalau diberi pilihan sama ada kau kena pilih antara sahabat dan kekasih or persahabatan dan percintaan, which one you will choose ? kalau kau pilih kekasih/percintaan, sanggup ke kau kehilangan orang yang dipanggil sahabat, kawan karib bestfriends forever ? sanggup ke kau hilang orang yang selama ni sokong kau, back up kau ?
dan kalau kau pilih sahabat/persahabatan, sanggup ke kau tanggung akibatnya ? kau sendiri pun tau kan akibatnya, hati hancur retak, kehilangan dia yang tak ada ganti . hmm, sanggup ?

kalau diberi pilihan sama ada kau kena pilih antara parents dan parents-in-law,which one you will choose ? yela, they are all importants right ? HAHA (tetibe =..=)  . satu adalah mak bapak yang lahirkan korang, mendidik korang, membesarkan korang . and the other one adalah mereka yang membesarkan husband segala hubby kau *coughs* , mendidik husband kau untuk kenal apa itu cinta *coughsss* .
sanggup ke kau pilih antara mereka ?

kita selalu diberi pilihan, nak jadi baik atau jahat, nak jadi pencuri atau penderma, nak jadi pemurah atau kedekott . dan kita hanya perlukan kewarasan akal dan pertimbangan yang sempurna untuk membuat keputusan yang baik, yang tak melukakan orang kesayangan kita, yang tidak akan membuatkan hak kepunyaan kita dirampas . there always the best choice :)

Allah sentiasa ada untuk kita pohon petunjuk, pohon diberi jalan yang terbaik untuk kita . berdoalah pada-nya . senyum .